حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ رشته تجربی، انسانی و ریاضی پایه دوازدهم، یازدهم و دهم را در سایت کمک درسی مشاهده می کنید.
لیست حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴
جدول حذفیات آزمونهای نهایی پایه یازدهم و دوازدهم برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از سوی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، تهیه و به روزرسانی شد.
دانلود جدیدترین لیست حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ فایل pdf
حذفیات دروس مشترک امتحان نهایی پایه دوازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس عمومی | |
درس | حذفیات |
دین و زندگی ۳ | آیات ابتدای هر درس.(این آیات برای قرائت در کلاس است و صرفا در ارزشیابی مستمر و پایانی نوبت اول به صورت شفاهی از دانش آموزان پرسیده می شود). همچنین ترجمه آیاتی که در مقابل صفحه قرائت در ابتدای هر درس آمده است، جزو محتوای آموزشی نیست.
فعالیتهای دارای علامت * (ستاره ) محتوای بخشهای “بیشتر بدانیم”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی”، “معرفی کتاب”، “رمزینه” ، “پاورقیها”. |
حذفیات دروس رشته ریاضی امتحان نهایی پایه دوازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته ریاضی | |
درس | حذفیات |
هندسه | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
حسابان | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
ریاضی گسسته | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
فیزیک ۳ | تاریخ علمها، پانویسها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیتهای تحقیقی، جدولها، پیوستها، واژهنامهها، و اطلاعات و دادههای ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز دادههای مندرج در برخی از پرسشها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
در بسیاری از قسمتهای کتاب درسی، محدودیتهایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت میشوند. مانند بررسی حالتهایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالتهایی که در آنها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد |
شیمی ۳ |
پرسش از میان «در میانتارنما»، «تفکر نقادانه» و «آیا میدانید». حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیبهای آلی پیچیده حفظ کردن معادلههای شیمیایی رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از ۳۶ در جدول تناوبی |
اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی و حذفیات امتحانات نهایی هر درس نقش بسیار مهمی در موفقیت تحصیلی دانشآموزان ایفا میکند. بارمبندی به منزله نقشه نمرهدهی هر درس، اولویت مباحث مختلف را برای دانشآموزان مشخص میسازد و حذفیات نیز با کاهش حجم مطالب، مسیر مطالعه را هدفمندتر میکند.
حذفیات دروس رشته تجربی امتحان نهایی پایه دوازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته تجربی | |
درس | حذفیات |
زیستشناسی ۳ | مطالبی که با عنوان “بیشتر بدانید” و “واژه شناسی” مشخص شده اند.
پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. پرسش از شکل هایی که با “غیرمجاز بودن طرح سوال” در کتاب درسی مطالب پاورقی های کتاب |
فیزیک ۳ | تاریخ علمها، پانویسها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیتهای تحقیقی، جدولها، پیوستها، واژهنامهها، و اطلاعات و دادههای ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز دادههای مندرج در برخی از پرسشها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
در بسیاری از قسمتهای کتاب درسی، محدودیتهایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت میشوند. مانند بررسی حالتهایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالتهایی که در آنها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد |
ریاضی ۳ | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
شیمی ۳ |
پرسش از میان «در میانتارنما»، «تفکر نقادانه» و «آیا میدانید». حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیبهای آلی پیچیده حفظ کردن معادلههای شیمیایی رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از ۳۶ در جدول تناوبی |
حذفیات دروس رشته انسانی امتحان نهایی پایه دوازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته انسانی | |
درس | حذفیات |
فلسفه ۲ | فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.
مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است. پاورقی ها؛ مطالب مربوط به مطالعه؛ |
تاریخ ۳ | از این محتوای این بخشها هیچ پرسشی به ویژه به شکل بهخاطرآوردنی طرح نشود:تمامی مطالب ذیل عنوانهای “بیشتر بدانیم” و “یک توضیح”
تمامی مطالب مندرج در جدول تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشهها و تصاویر تاریخی و سایر نمودارها متن و مطالب تمامی فعالیتها به ویژه فعالیتهای ذیل عنوان “بررسی شواهد و مدارک”؛ تمامی مطالب مندرج در زیرنویس (پاورقی) از متن یک توضیح، نقشهها، نمودارها، جدولها و شواهد و مدارک به نحوی که در ردیف ۶ “جدول بارم بندی کیفی”بیان شده می توان سنجش به عمل آورد. |
جغرافیا ۳ | مطالب “بیشتر بدانیم”، “بیندیشیم”، “برای مطالعه”، “توضیحات و زیر نویسها”، نقشهها و مدلها”، “آمار و ارقام مندرج در جدولها و نمودارها” و “واژهنامههای پیوست کتاب” |
عربی، زبان قرآن ۳ | بخش “خوب است بدانیم” صفحه ۱۸
تشخیص اسلوب حصر |
ریاضی و امار | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
بارم بندی امتحان نهایی دوازدهم انسانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳–۱۴۰۴ توسط وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است. این بارمبندیها به دانشآموزان کمک میکند تا با تمرکز بر مباحث مهمتر، برنامهریزی بهتری برای مطالعه داشته باشند.
حذفیات دروس رشته هنر امتحان نهایی پایه دوازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته هنر | |
درس | حذفیات اعلامشده |
طراحی | برخی تکنیکهای خاص و پیچیده خارج از سرفصل اصلی، پروژههای اجرایی سنگین |
کارگاه نقاشی | تمرینهای عملی با نیاز به ابزار تخصصی یا اجرا در فضای آتلیهای |
خط در گرافیک | نمونههای تزئینی و پیچیده، خطهایی با ارزش هنری صرف که تحلیلی نیستند |
تاریخ هنر ایران و جهان | برخی بخشهای تاریخی تکراری، مطالب مربوط به مکاتب فرعی هنر غرب |
مبانی هنرهای تجسمی | تعاریف بسیار جزئی و اصطلاحات خارج از چارچوب سرفصل اصلی کتاب |
آشنایی با مکاتب هنری | مکاتب کماهمیت یا غیرتأثیرگذار در محتوای هنری ایران معاصر |
خلاقیت تصویری | فعالیتهایی که نیاز به ارائه عملی دارند و در فضای مدرسه امکان اجرای آن نیست |
حذفیات امتحان نهایی پایه یازدهم ۱۴۰۴
با توجه به تأثیر سوابق تحصیلی، برخی امتحانات پایه یازدهم در سال ۱۴۰۴ به صورت نهایی و کشوری برگزار میشود. بنابراین آگاهی از حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ پایه یازدهم برای دانشآموزان رشتههای نظری و هنرستان اهمیت زیادی دارد. با مطالعه دقیق برنامه امتحانی و رعایت حذفیات اعلامشده، میتوان از اتلاف وقت جلوگیری کرده و تمرکز بیشتری بر مباحث مهم داشت.
حذفیات دروس مشترک امتحان نهایی پایه یازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس عمومی | |
درس | حذفیات |
دین و زندگی ۲ | آیات ابتدای هر درس.(این آیات برای قرائت در کلاس است و صرفا در ارزشیابی مستمر و پایانی نوبت اول به صورت شفاهی از دانش آموزان پرسیده می شود). همچنین ترجمه آیاتی که در مقابل صفحه قرائت در ابتدای هر درس آمده است، جزو محتوای آموزشی نیست.
فعالیتهای دارای علامت * (ستاره ) محتوای بخشهای “بیشتر بدانیم”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی”، “معرفی کتاب”، “رمزینه” ، “پاورقیها”. |
تاریخ معاصر ایران | از اين محتواي اين بخش ها هیچ پرسشی به ويژه به شكل به خاطرآوردنی طرح نشود: تمامی مطالب ذيل عنوان هاي «بیشتر بدانید» و «برگی از تاريخ» تمامی مطالب مندرج در جدول تمامی مطالب مندرج در نمودارهاي خط زمان، نقشه ها و تصاوير تاريخی و سایر نمودارها متن و مطالب تمامی فعالیت ها به ويژه فعالیت های ذیل عنوان «فكر کنید و پاسخ دهید»/«بخوانید و پاسخ دهید» تمامی مطالب مندرج در زیرنویس (پاورقی) ازمتن يك توضیح،نقشه ها، نمودارها، جدول ها و «فكر کنید و پاسخ دهید»/«بخوانید و پاسخ دهید» به نحوي که در رديف ۵ “جدول بارم بندی کیفی” بیان شد، می توان سنجش به عمل آورد. از درس ۲۶ هیچ گونه پرسشی مطرح نشود. |
حذفیات دروس رشته ریاضی امتحان نهایی پایه یازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته ریاضی | |
درس | حذفیات |
هندسه | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
حسابان | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
آمار و احتمال | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
فیزیک ۲ | تاریخ علمها، پانویسها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیتهای تحقیقی، جدولها، پیوستها، واژهنامهها، و اطلاعات و دادههای ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز دادههای مندرج در برخی از پرسشها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
در بسیاری از قسمتهای کتاب درسی، محدودیتهایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت میشوند. مانند بررسی حالتهایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالتهایی که در آنها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد. |
شیمی ۲ |
پرسش از میان «در میانتارنما»، «تفکر نقادانه» و «آیا میدانید». نامگذاري ترکیب هاي آلی بجز آلكانها. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیبهای آلی پیچیده حفظ کردن معادلههای شیمیایی رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از ۳۶ در جدول تناوبی |
حذفیات دروس رشته تجربی امتحان نهایی پایه یازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته تجربی | |
درس | حذفیات |
زیستشناسی ۲ | مطالبی که با عنوان “بیشتر بدانید” و “واژه شناسی” مشخص شده اند.
پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. پرسش از شکل هایی که با “غیرمجاز بودن طرح سوال” در کتاب درسی مطالب پاورقی های کتاب |
فیزیک ۲ | تاریخ علمها، پانویسها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیتهای تحقیقی، جدولها، پیوستها، واژهنامهها، و اطلاعات و دادههای ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز دادههای مندرج در برخی از پرسشها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
در بسیاری از قسمتهای کتاب درسی، محدودیتهایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت میشوند. مانند بررسی حالتهایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالتهایی که در آنها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد |
ریاضی ۲ | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
شیمی ۲ |
پرسش از میان «در میانتارنما»، «تفکر نقادانه» و «آیا میدانید». نامگذاري ترکیب هاي آلی بجز آلكانها. حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیبهای آلی پیچیده حفظ کردن معادلههای شیمیایی رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از ۳۶ در جدول تناوبی |
زمین شناسی |
حفظ کردن اعداد |
بعضی بخشهای کتاب (مثل «بیشتر بدانیم»، پاورقیها، معرفی کتاب و رمزینهها) برای غنیسازی یادگیری هستند، نه برای آزمون. بنابراین، در امتحانات نهایی از آنها سوالی طرح نمیشود.
حذفیات دروس رشته انسانی امتحان نهایی پایه یازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته انسانی | |
درس | حذفیات |
فلسفه | فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.
مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است. پاورقی ها؛ مطالب مربوط به مطالعه؛ |
تاریخ | از این محتوای این بخشها هیچ پرسشی به ویژه به شکل بهخاطرآوردنی طرح نشود:تمامی مطالب ذیل عنوانهای “بیشتر بدانیم” و “یک توضیح”
تمامی مطالب مندرج در جدول تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشهها و تصاویر تاریخی و سایر نمودارها متن و مطالب تمامی فعالیتها به ویژه فعالیتهای ذیل عنوان “بررسی شواهد و مدارک”؛ تمامی مطالب مندرج در زیرنویس (پاورقی) از متن یک توضیح، نقشهها، نمودارها، جدولها و شواهد و مدارک به نحوی که در ردیف ۶ “جدول بارم بندی کیفی”بیان شده می توان سنجش به عمل آورد. |
جغرافیا | مطالب “بیشتر بدانیم”، “بیندیشیم”، “برای مطالعه”، “توضیحات و زیر نویسها”، نقشهها و مدلها”، “آمار و ارقام مندرج در جدولها و نمودارها” و “واژهنامههای پیوست کتاب” |
عربی، زبان قرآن ۲ | بخش «للمطالعة» صفحات ۵۷ و ۵۸ بخش «البحث العلمی» |
ریاضی و امار | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
حذفیات دروس رشته هنر امتحان نهایی پایه یازدهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته هنر | |
درس | حذفیات |
طراحی ۱ | تمرینهای پیشرفته با ابزارهای تخصصی، پروژههای اجرایی سنگین |
کارگاه نقاشی ۱ | فعالیتهایی که نیاز به امکانات حرفهای دارند یا اجرای گروهی لازم دارند |
مبانی هنرهای تجسمی ۱ | مفاهیم بسیار جزئی و تعاریف فرعی، بررسیهای تخصصی تکنیکی سطح بالا |
تاریخ هنر ایران و جهان ۱ | مکاتب هنری کماهمیت یا موضوعات تکراری و فرعی خارج از اهداف اصلی |
خلاقیت تصویری ۱ | پروژههای فردی پیچیده و فعالیتهای عملی که اجرا در کلاس سخت است |
خط در گرافیک ۱ | نمونههای خاص و پیچیدهی خوشنویسی، صرفاً جنبه تزئینی بدون تحلیل |
با آگاهی از حذفیات اعلامشده از سوی آموزشوپرورش، دانشآموزان میتوانند مطالعه هدفمندتری داشته باشند، منابع درسی را دقیقتر بررسی کنند و در نتیجه با آمادگی بالاتر در امتحانات نهایی شرکت کنند. این آمادگی نهتنها در افزایش نمره نهایی تأثیر دارد، بلکه میتواند عملکرد کلی دانشآموز در دوران دبیرستان و آمادگی برای پایه دوازدهم را نیز بهبود بخشد.
حذفیات امتحان نهایی پایه دهم ۱۴۰۴
با توجه به اینکه امتحانات نهایی پایه دهم در سالهای اخیر نقش پایهای و مقدمهای برای سوابق تحصیلی کنکور را ایفا میکنند، آگاهی از حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ پایه دهم اهمیت زیادی دارد. دانستن اینکه کدام بخشها از کتاب درسی در طراحی سوالات لحاظ نمیشوند، باعث صرفهجویی در زمان، افزایش دقت در مطالعه و کاهش اضطراب دانشآموزان میشود.
حذفیات دروس مشترک امتحان نهایی پایه دهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس عمومی | |
درس | حذفیات |
دین و زندگی ۱ | آیات ابتدای هر درس.(این آیات برای قرائت در کلاس است و صرفا در ارزشیابی مستمر و پایانی نوبت اول به صورت شفاهی از دانش آموزان پرسیده می شود). همچنین ترجمه آیاتی که در مقابل صفحه قرائت در ابتدای هر درس آمده است، جزو محتوای آموزشی نیست.
فعالیتهای دارای علامت * (ستاره ) محتوای بخشهای “بیشتر بدانیم”، “پیشنهاد”، “دانش تکمیلی”، “معرفی کتاب”، “رمزینه” ، “پاورقیها”. مباحث احكامی صفحات۱۲۶،۱۳۰،۱۳۱ براي دانش آموزان اهل سنت حذف |
حذفیات دروس رشته ریاضی امتحان نهایی پایه دهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته ریاضی | |
درس | حذفیات |
هندسه | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
حسابان | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
ریاضی ۱ | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
فیزیک ۱ | تاریخ علمها، پانویسها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیتهای تحقیقی، جدولها، پیوستها، واژهنامهها، و اطلاعات و دادههای ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز دادههای مندرج در برخی از پرسشها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
در بسیاری از قسمتهای کتاب درسی، محدودیتهایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت میشوند. مانند بررسی حالتهایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالتهایی که در آنها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد. |
شیمی ۱ |
پرسش از میان «در میانتارنما»، «تفکر نقادانه» و «آیا میدانید». حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیبهای آلی پیچیده حفظ کردن معادلههای شیمیایی رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از ۳۶ در جدول تناوبی |
حذفیات دروس رشته تجربی امتحان نهایی پایه دهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته تجربی | |
درس | حذفیات |
زیستشناسی ۱ | مطالبی که با عنوان “بیشتر بدانید” و “واژه شناسی” مشخص شده اند.
پرسش های عددی و محاسباتی به هر شکل و در هر سطحی. فرمول ساختاری مواد شیمیایی. پرسش از شکل هایی که با “غیرمجاز بودن طرح سوال” در کتاب درسی مطالب پاورقی های کتاب |
فیزیک ۱ | تاریخ علمها، پانویسها، خوب است بدانیدها، نتیجه فعالیتهای تحقیقی، جدولها، پیوستها، واژهنامهها، و اطلاعات و دادههای ریز و جزئی تصاویر که دور از هدف اصلی تصویرند، و نیز دادههای مندرج در برخی از پرسشها و مسائل که به ذهن سپردن آنها ضرورتی ندارد.
در بسیاری از قسمتهای کتاب درسی، محدودیتهایی در آموزش و ارزشیابی بیان شده است که در طراحی سوالات الزاما رعایت میشوند. مانند بررسی حالتهایی که نیروها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالتهایی که در آنها نیاز به تجزیه بردار است جزء اهداف برنامه درسی این کتاب نبوده و الزاما در طراحی سوالات مد نظر قرار نمی گیرد |
ریاضی ۱ | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
شیمی ۱ |
پرسش از میان «در میانتارنما»، «تفکر نقادانه» و «آیا میدانید». حفظ کردن نام و فرمول شیمیایی ترکیبهای آلی پیچیده حفظ کردن معادلههای شیمیایی رسم آرایش الکترونی عناصر با عدد اتمی بزرگتر از ۳۶ در جدول تناوبی |
سازمان آموزشوپرورش تلاش دارد امتحانات را از حالت حفظمحور به سمت درک مفهومی ببرد؛ به همین دلیل، مطالبی که صرفاً به حفظ کردن نیاز دارند (مثل برخی فرمولها یا نامگذاریها)، گاهی در لیست حذفیات قرار میگیرند.
حذفیات دروس رشته انسانی امتحان نهایی پایه دهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته انسانی | |
درس | حذفیات |
منطق | پیرا بندهاي آبی ستاره دار؛ حكايت ها؛ پاورقی ها؛ صفحات «آنچه در اين بخش می خوانیم»؛ صفحات “عناوين بخش ها”؛ فرهنگ اصطلاحات |
تاریخ ۱ | از این محتوای این بخشها هیچ پرسشی به ویژه به شکل بهخاطرآوردنی طرح نشود:تمامی مطالب ذیل عنوانهای “بیشتر بدانیم” و “یک توضیح”
تمامی مطالب مندرج در جدول تمامی مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشهها و تصاویر تاریخی و سایر نمودارها متن و مطالب تمامی فعالیتها به ویژه فعالیتهای ذیل عنوان “بررسی شواهد و مدارک”؛ تمامی مطالب مندرج در زیرنویس (پاورقی) از متن یک توضیح، نقشهها، نمودارها، جدولها و شواهد و مدارک به نحوی که در ردیف ۶ “جدول بارم بندی کیفی”بیان شده می توان سنجش به عمل آورد. |
عربی، زبان قرآن ۱ | بخش «البحث العلمی» ذکر صیغه فعل به صورت للغائب، للمخاطبین و… (به جای اصطلاح للغائب، اصطاح مفرد مذکر غائب ذکر شود). |
ریاضی و امار | تمامی مطالب بخش خواندنی های کتاب |
حذفیات دروس رشته هنر امتحان نهایی پایه دهم
حذفیات امتحان نهایی ۱۴۰۴ دروس رشته هنر | |
درس | حذفیات |
طراحی | تمرینهای پیشرفته با ابزارهای تخصصی، پروژههای اجرایی سنگین |
کارگاه نقاشی | فعالیتهایی که نیاز به امکانات حرفهای دارند یا اجرای گروهی لازم دارند |
مبانی هنرهای تجسمی | مفاهیم بسیار جزئی و تعاریف فرعی، بررسیهای تخصصی تکنیکی سطح بالا |
تاریخ هنر ایران و جهان | مکاتب هنری کماهمیت یا موضوعات تکراری و فرعی خارج از اهداف اصلی |
خلاقیت تصویری | پروژههای فردی پیچیده و فعالیتهای عملی که اجرا در کلاس سخت است |
خط در گرافیک | نمونههای خاص و پیچیدهی خوشنویسی، صرفاً جنبه تزئینی بدون تحلیل |