نگارش چهارم دبستان صفحه 63 ، 64 و 65 ، نگارش صفحه 64 کلاس چهارم ، نگارش چهارم درس یازدهم صفحه 64 ، نگارش پایه چهارم صفحه 65 و 66
جواب املا و واژه آموزی صفحه ۶۳ و ۶۴ درس ۱۱ نگارش چهارم دبستان
۱- از روی بند دوم درس با خط خوش و خوانا بنویسید.
✅ او همیشه قصه هایش را ناتمام می گذاشت تا بچه ها منتظر دیدار بعدی و شنیدن بقیه قصه باشند. برای عروسک هایشان لالایی می خواند و تفنگ پلاستیکی پسر بچه ها را رو به دشمنان نشانه میرفت. حتی مسئولیت سنگینی که داشت، نمیتوانست مانع بازی کردنش با فرزندان شهدا باشد. حسین دعایی که از لب های آنان جاری می شد، اعتقاد عجیبی داشت. بچهها دست های کوچک خود را به آسمان می گرفتند و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا می کردند.
۲- کلمه های زیر را با دقت بخوانید. آنهایی را که در متن درس وجود دارد، پیدا کنید و یک بار از روی آنها بنویسید.
۳- با هر یک از کلمه های زیر، یک جملهی جدید و مناسب بنویسید.
وصف ناپذیر: استقبال مردم از پیکر حاج قاسم سلیمانی وصف ناپذیر بود.
تسخیر ناپذیر: اتحاد مردم، کشور ایران را تسخیر ناپذیر کرده است.
خستگی ناپذیر: سربازان، خستگی ناپذیر از کشور ایران محافظت می کنند.
پاسخ املا صفحه ۶۵ نگارش کلاس چهارم درس فرمانده دل ها
۱- بند سوم درس را با دقت بخوانید و کلمه هایی که صدای «ز» دارند، پیدا کنید و بنویسید.
✅ روزها، مظلومی، متجاوزان، آزادی، آرزوی، رزمندگان، آماده سازی، ضربه، تسخیر ناپذیر، فضای و از.
اکنون کلمه های نوشته شده را با توجه به شکل های مختلف صدای «ز» دسته بندی کنید.
⭐️ ذ:
تسخیر ناپذیر
⭐️ ز:
روزها، متجاوزان، آزادی
آرزوی، رزمندگان، آماده سازی، از
⭐️ ض:
ضربه ، فضای
⭐️ ظ:
مظلومی
۲- با توجه به متن درس، کلمه های پنهان شده در جدول را پیدا کنید و بنویسید.