نگارش پنجم درس چهاردهم صفحه ۷۶ ، جواب درس چهاردهم نگارش پنجم ، گام به گام درس 14 نگارش پنجم ، درس چهاردهم نگارش پنجم با جواب ، درس چهاردهم نگارش پنجم دبستان ، درس چهاردهم نگارش پنجم شجاعت
درس چهاردهم نگارش پنجم با جواب (صفحه ۷۳ ، ۷۴ ، ۷۵ و ۷۶)
جواب پرسش های صفحه 73 ، 74 ، 75 و 76 درس 14 شجاعت نگارش فارسی کلاس پنجم دبستان ؛ گام به گام درس چهاردهم نگارش پایه پنجم ابتدایی
نام درس : شجاعت | موضوع : گام به گام | پنجم ابتدایی
گام به گام درس 14 نگارش پنجم
گام به گام نگارش پنجم / درس چهاردهم :: شجاعت / املا و دانش زبانی صفحه ۷۳ جواب صفحه ۷۴ درک متن صفحه ۷۵ جواب صفحه ۷۶ نگارش پنجم
جواب املا و دانش زبانی صفحه 73 و 74 درس 14 نگارش فارسی پنجم ابتدایی
1 جاهای خالی جمله های زیر را با واژه های مناسب از متن درس، کامل کنید.
شجاع، کسی است که از ..خطر.. و عاقبت کارهای بد میترسد.
آنچه ناپسند و ..نکوهیده.. است، این است که انسان بی دلیل بترسد.
تلخی دارو سلامت انسان را ..تضمین.. میکند.
امروز علاوه بر نترسیدن و قدرت بدنی به ..شجاعت اخلاقی..هم احتیاج داریم.
خنده بر ترس های ..دروغین..، گام اول شجاعت است.
جواب صفحه 74 نگارش پنجم
2 با توجه به متن درس جاهای خالی را کامل کرده، واژه ی موردنظر را بنویسید.
3 نمودارهای زیر را کامل کنید.
جواب درک متن صفحه ۷۵ درس چهاردهم نگارش فارسی پنجم دبستان
ب) با توجه به متن، سه سؤال طرح کنید و پاسخ آنها را بنویسند (سعی کنید بعضی از سؤال ها با توجه به مفهوم کلی متن باشد).
– علت شکست کاروان از راهزنان چه بود؟
همراه و یاور نبودن کاروانیان و و اتحاد و همراهی دو دزد.
– حاکم چه برخوردی با کاروانیان داشت؟
او حرف آنها را شنید و سپس علت شکست را از یکی از کاروانیان پرسید
– در چه صورتی کاروانیان بر دزدان پیروز می شدند؟
اگر اتحاد داشتند.
جواب صفحه 76 نگارش پنجم
یکی از موضوعهای زیر را انتخاب کنید و گزارشی دربارهی آن بنویسید
بازدید از یک مکان تاریخی، علمی، آموزشی ؛ رفتن به شهر شیراز
متن گزارش : سال گذشته عید بود که ما تصمیم گرفتیم بجای اینکه مثل هر سال بریم شمال و دریا و طبیعت سبز مناطق شمالی ایران را ببینیم، به شهر دیگری سفر کنیم.
پدرم به خواهرم و من گفت که بگردید و اگر شهر خاصی پیدا کردید به من بگویید. ما هم ذوق زده، شروع کردیم نقشه ایران را بالا و پایین کردن. خواهرم می گفت برویم شیراز و تخت جمشید را ببینیم. امّا من جای خاصی را پیدا نکرده بودم که از ته دل بخواهم بروم و از نزدیک ببینم.
خلاصه بعد از دو روز پدرم از ما پرسید تصمیمتان را گرفتید؟ که خواهر حتی نگذاشت جمله پدرم تمام شود، سریع گفت: بله پدر، برویم شیراز. پدرم هم که چند سالی تنها در شیراز زندگی کرده بود و آنجا خوب می شناخت، قبول کرد.
انشا دیدار دو تیم ورزشی
پاسخ : بالاخره روز مسابقه فرا رسید و ما به زمین والیبال رفتیم. با سوت مربی ورزش شروع کردیم به رقابت و بازی کردن ؛ پس از اتمام ست اول که با پیروزی کلاس ششمی ها به پایان رسیده بود، ست دوم اغاز شد و این بار ما با جدیت هر چه تمام تر ادامه دادیم و این ست ما پیروز شدیم. ست بعدی تعیین کننده بود و ما باید با حدیت تمام بازی میکردیم تا نتیجه کارمان را ببینیم. ست شروع شد و با رقابت بیشتر و تلاش چشمگیر تر ادامه دادیم و نتیجه ان چیزی شد که می خواستیم. و حال همه انهایی که قبل از شروع مسابقه میگفتند شما نمی توانید، شما کوچکید، ششمی ها از شما توانمند تر اند ؛ شرمنده بودند.
– برنامه ی یک روز مدرسه
– گردش علمی
مقدمه : گردش و بازدید علمی یکی از روش های فعال تدریس و شیوه ای مناسب برای یادگیری ـ یاددهی است, که گاهی برای مطالعه جامعه در خارج از کلاس, آزمایشگاه یا کتابخانه با توجه به هدف های معین آموزشی, از سوی معلم و دانش آموزان طراحی و تنظیم می شود.
بدنه : گردش علمی این فرصت را در اختیار دانش آموزان می گذارد که از طریق مشاهده طبیعت، وقایع، فعالیتها، اشیاء و مردم تجربه علمی به دست آوردند و با مشاهده مستقیم تفاوت ها یا مشابهت ها، آشنایی بیشتری با محیط اجتماعی به دست آوردند و مفاهیمی را که در کلاس مورد بحث قرار میگیرد بهتر در ذهن خود بپرورانند.
در برخی موارد میتوان از گردش علمی برای جمعآوری اطلاعات لازم برای انجام دادن یک آزمایش یا یک پروژه، بهره گرفت مثلاً اگر هدف درس شناختن کانیهای دارای ارزش اقتصادی باشد، می توان دانشآموزان را به چند معدن برد تا کانیهای مختلف را جمعآوری کنند و آنها را در کلاس بعد از آزمایشهای لازم بشناسند.
نتیجه گیری : بطور کلی گردش علمی میتواند دیدار از یک شهر، موزه، کارخانه،کارگاه صنعتی، جنگل، پایانه مسافربری، فرودگاه، راهآهن، نمایشگاه، مزرعه و جاهای دیگر باشد. از محیط مدرسه یا از سایر مؤسسات آموزشی نیز میتوان تجارب دست اول به دست آورد. بنابراین لازم نیست که گردش علمی حتماً دیدار از نقاط دوردست باشد. بلکه مشاهده محیط اطراف دانشآموزان که امکان کسب تجارب آموزشی را فراهم کند نیز میتواند گردش علمی محسوب شود.
عالی
بود
خیلی ممنونم سایت خیلی خوبیه👏🏻