مصاحبه با مائده ملکی رتبه ۲ کنکور انسانی ۱۴۰۱ | گفتو گوبا مائده ملکی تبریزی | مائده ملکی در کدام مدرسه درس خوانده | راز موفقیت مائده ملکی چیست | چگونه رتبه برتر کنکور شده است
بیوگرافی و زندگینامه مائده ملکی
- رتبه کسب شده در کنکور ۱۴۰۱: رتبه ۲ کشوری
- رشته : انسانی
- نام شهر : تبریز
- شغل مادر : خانه دار
- شغل پدر : پزشک
- نام مدرسه : فرزانگان ۱ شهر تبریز
- سابقه کانونی: سه سال
- میانگین تراز: ۸۱۵۳
- تعداد آزمون: ۱۰۸ آزمون
گفتو گوبا مائده ملکی رتبهی ۲ کشوری رشته انسانی
- از چه زمانی وارد کانون شدید؟
از پایه یازدهم در کانون ثبت نام کردم و از تابستان همان سال (پایه یازدهم) آزمونها را شروع کردم.
- مهمترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
برنامه راهبردی و تکرارهای منظم مباحث درسی، مهمترین ویژگی آزمونهای کانون است و همچنین به خاطر محک زدن خودم و اطلاع از وضعیت درسیام در آزمونها شرکت میکردم.
- آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت می کردهاید؟
بله به طورمرتب در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردم و برایم مفید بود؛ چون از وضعیتم با خبر میشدم و میتوانستم برای روزهای باقی مانده برنامهریزی کنم.
- یک خاطره آموزشی از حضور در آزمونهای کانون بیان کنید؟
در آخرین آزمون کانون بدترین رتبهی سال را تجربه کردم و رتبهام ۶ کشور شد.
خیلی متعجب و ناراحت بودم اما به نفعم تمام شد؛ چرا که در یک هفته باقیمانده تا روز کنکور، نقاط ضعفم را بیشتر با مرور مطالب، جبران کردم.
- پیگیر آموزشیتان در خانه چه کسی بود و چگونه آن را انجام میداد؟
پدر و مادرم همیشه با پیگیری مداوم مشوق و حامی من بودند و هیچ گاه موجب اضطراب و نگرانیم نشدند.
(مادر مائده ملکی: به جهت آرامش مائده بارها گفته بودیم هر رتبهای کسب کنی، برایمان قابلقبول است و تنها چیزی که مهم و ارزشمند است؛ تلاش و کوشش خودت میباشد.)
- آیا روز کنکور با موضوع غیرمترقبهای مواجه شدید؟
یک روز قبل از کنکور نگران اتفاقات غیرمترقبه در روز کنکور بودم، اما چون از وضعیت درسیام راضی بودم، شب را خیلی راحت خوابیدم.
البته روز کنکور در حوزهی آزمون صندلی چپ دست نداشتند و ناچاراً از یک صندلی دوم کمک گرفتم.
- اهمیت برنامه راهبردی برایتان به چه میزان بود؟
اصل و اساس مطالعهام برنامه راهبردی بود. حتی سعی میکردم بودجهبندی برنامه راهبردی را حفظ کنم تا دائماً در ذهنم باشد.
- توصیه شما به کنکوریها چیست؟
یکی از عوامل موفقیت من در کنکور، پیوستگی بود و تحت هیچ شرایطی پیشروی در مسیر کنکور و شرکت در آزمونها را متوقف نمیکردم.
دانشآموزان کنکوری سعی کنند پیوستگی و استمرار در اجرای برنامهها را رعایت کنند.