بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
- بارم بندی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
- بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ :
-
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱
- بارم بندی درس ریاضیات 2 پايه يازدهم تجربی :
- بارم بندی درس جغرافیا 2 پايه يازدهم تجربی :
- بارم بندی درس شیمی 2 پايه يازدهم تجربی :
- بارم بندی درس زیست شناسی 2 پايه يازدهم تجربی :
- بارم بندي درس انسان و محيط زيست پايه يازدهم تجربی :
- بارم بندی درس زمین شناسی پايه يازدهم تجربی :
- بارم بندی درس فیزیک 2 پايه يازدهم تجربی :
امتحانات سال یازدهم رشته تجربی به صورت داخلی مدارس برگزار می شه، برای همین دانش آموزای رشته تجربی با اطلاع از بارم بندی امتحانات یازدهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن. در ادامه بارم بندی دروس عمومی و یازدهم تجربی رو برای دانش آموزای یازدهمی توضیح دادیم.
بارم بندی دروس عمومی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ :
در ابتدا بارم بندی دروس عمومی پایه یازدهم رشته تجربی برای دانش آموزای متقاضی این رشته در قالب جداولی ارائه شده تا دانش آموزا قبل از شروع امتحانات برنامه ریزی درست و دقیقی برای مطالعه دروس امتحانی داشته باشن.
بارم بندی درس دين و زندگی 2 پايه يازدهم تجربی :
امتحان قرائت قرآن کریم = 4 نمره
دروس | پاياني نوبت اول | پاياني نوبت دوم | پاياني نوبت دوم، شهريور ، دی ماه و بزرگسالان |
اول و دوم | 5 | 5 | 2 |
سوم و چهارم | 6 | 3 | |
پنجم و ششم | 5 | 2.5 | |
هفتم و هشتم | 3.5 | 2.5 | |
نهم و دهم | 4.5 | 3.5 | |
یازدهم و دوازدهم | 3 | 2.5 | |
جمع | 16 | 16 | 16 |
بارم بندی درس عربی 2 پايه يازدهم تجربی :
نوبت اوّل ( از درس اوّل تا پايان متن و درک مطلب درس چهارم ) | |||
مهارت های زبانی | موضوع | نمره | جمع |
مهارت های واژه شناسی | نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله | 0.5 | 2 |
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب ) | 0.5 | ||
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد ) | 0.5 | ||
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده ) | 0.5 | ||
ب : مهارت ترجمه فارسی | ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن ، تمرين و بخش ” اعلمو “ | 5 | 7 |
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله ) | 0.5 | ||
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي ) | 1.5 | ||
مهارت شناخت و کاربرد قواعد | ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده ، ماضي نقلي ، ماضي استمراري ، امر ، نهي ، نفي ، مستقبل ، مجهول ، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي ساده اي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر | 1.5 | 7.5 |
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( سه مورد ) | 0.75 | ||
تشخيص اسم مكان و ترجمۀ آن در جمله | 0.5 | ||
تشخيص اسم تفضيل و ترجمۀ دقيق آن در جمله | 1 | ||
ترجمۀ دقيق جملۀ با اسلوب شرط | 1 | ||
تشخيص فعل شرط و جواب آن | 0.5 | ||
ترجمۀ دقيق دو اسم معرفه و نكره در عبارتي كه زيرش خط كشيده شده است . | 0.5 | ||
تشخيص محلّ اعرابي ( فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ، جار و مجرور ، يا مجرور به حرف جر ) | 1 | ||
تشخيص اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه | 0.5 | ||
عدد اصلي يا ترتيبي | 0.25 | ||
د : مهارت درک و فهم | سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد / يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود . يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي ) | 1.5 | 3 |
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده / يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني / يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد . | 1.5 | ||
ه : مهارت مکالمه | پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده | 0.25 | 0.5 |
طرح سؤال از بخش حوار مانند ( جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت – هاي كتاب / پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و … ) | 0.25 |
نوبت دوم | |||
مهارت های زبانی | موضوع | نمره | جمع |
مهارت های واژه شناسی | نوشتن معناي كلمه از عربي به فارسي در جمله | 0.5 | 2 |
مترادف و متضاد ( دو مورد همانند تمرينات كتاب ) | 0.5 | ||
تشخيص كلمۀ ناهماهنگ از نظر معنا در ميان چهار كلمه ( دو مورد ) | 0.5 | ||
نوشتن مفرد يا جمع اسم ( در حدّ اسم هاي خوانده شده ) | 0.5 | ||
ب : مهارت ترجمه فارسی | ترجمۀ جملات كتاب از عربي به فارسي از متن، تمرين و بخش ” اعلمو “ | 5 | 7 |
انتخاب گزينۀ درست در ترجمۀ جملۀ عربي به فارسي ( دو جمله ) | 0.5 | ||
تكميل ترجمۀ ناقص ( شش جاي خالي ) | 1.5 | ||
مهارت شناخت و کاربرد قواعد | ترجمۀ دقيق فعل هاي ماضي ساده ، ماضي نقلي ، ماضي استمراري ، امر ، نهي ، نفي ، مستقبل ، مجهول ، فعل داراي نون وقايه و مصدر در جملات ساده و با ريشه هاي سادهاي مانند دَخَلَ و خَرَجَ يا در قالب مصوَّر | 1.5 | 7.5 |
تشخيص فعل ماضي ، مضارع ، امر و نهي و نيز مصدر مناسب براي جاي خالي در جمله يا تشخيص نوع فعل ، يا هر سؤال ابداعي ديگر كه مهارت تشخيص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد ) | 0.75 | ||
شناخت اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم تفضيل و اسم مكان | 0.5 | ||
عدد اصلي و ترتيبي | 1 | ||
ترجمۀ دقيق جملۀ بعد از اسم نكره | 1 | ||
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف ” أَنْ، لَنْ، كَي، لِكَي، حَتَّي ” در جمله یا يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف | 0.5 | ||
ترجمۀ دقيق فعل مضارع داراي حروف ” لَمْ، لِ ، لا ” يا سؤال سه گزينه اي از فعل مضارع داراي اين حروف | 0.5 | ||
ترجمۀ دقيق افعال ناقصه ” كانَ، صارَ، لَيْسَ ” در جمله . تأكيد در طرّاحي سؤال بر شكل هاي مختلف فعل كانَ است . | 1 | ||
محلّ اِعرابي ” تشخيص نقش كلمات: فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر ، مضافٌ اليه ، صفت ، جار و مجرور ، مجرور به حرف جر “ |
0.5 | ||
د : مهارت درک و فهم | سؤال جوركردني از مفهوم واژگان شش مورد ( يا ارائۀ هشت كلمه كه دو تا اضافه است و شش جمله با جاي خالي كه بايد با كلمۀ مناسب كامل شود . يا پر كردن جاهاي خالي با گزينه هاي مناسب ( سؤال سه گزينه اي ) | 1.5 | 3 |
درک مطلب ( ارائۀ متن و طرّاحي شش سؤال حتّي الامكان با شش كلمۀ پرسشي خوانده شده يا ارائۀ شش جمله و تعيين درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله يا بر اساس متن ارائه شده در برگۀ امتحاني ؛ يا در هر دو مورد 13 و 14 هر شيوۀ ابتكاري ديگري كه مهارت درک و فهم را بسنجد . | 1.5 | ||
ه : مهارت مکالمه | پاسخ كوتاه به جمله هاي پرسشي ، يا پاسخ به سؤال با توجّه به تصوير ارائه شده | 0.25 | 0.5 |
طرح سؤال از بخش حوار مانند جمله سازي با كلمات پراكنده حداكثر شش تكّه از عبارت – هاي كتاب ( پر كردن جاي خالي با كلمات ارائه شده ، دو گزينه هاي و … ) | 0.25 |
بارم بندی درس فارسی 2 پايه يازدهم تجربی :
ردیف | قلمروها | موضوع | نمره |
1 | زبانی 7 | معنی واژه | 1 |
املا واژه | 2 | ||
دستور | 4 | ||
2 | ادبی 5 | آرایه های ادبی | 3 |
تاریخ ادبیات | 1 | ||
حفظ شعر | 1 | ||
3 | فکری 8 | درک مطلب | 4 |
معنی و مفهوم نثر | 2 | ||
معنی و مفهوم نظم | 2 | ||
جمع | 20 |
بارم بندی درس نگارش 2 پايه يازدهم تجربی :
ردیف | موضوع | سنجه های ارزشیابی | نمره |
1 | بازشناسی | 2 | |
2 | تولید متن | 1 خوش آغازي ( جذّابيّت و گيرايي ، نشان دادن نمايي كلّي ازمحتواي نوشته ) | 1.5 |
پرورش موضوع يا شيوه بيان نوشته ، بيان ساده و صميمي – بيان احساس متناسب با موضوع – سير منطقي نوشته – فكر و نگاه نو |
9 | ||
خوش فرجامي ، جمع بندي مطالب – تاثير گذاري و تفكّر برانگيز بودن |
1.5 | ||
املاي واژگان (نداشتن غلط املايي) و رعايت نشانه هاي نگارشي | 2 | ||
3 | سازه های نوشتاری | مثل نويسي / حكايت نگاري / شعر گرداني ، درک و دريافت هسته معنايي مثل،حكايت و شعر- پروراندن موضوع |
3 |
رعايت املا و نشانه هاي نگارشي | 1 | ||
جمع | 20 |
بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 2 پايه يازدهم تجربی :
ردیف | موضوع | نمره |
1 | مبانی تحلیل متن ، تاریخ ادبیات و سبک شناسی | 4 |
2 | موسیقی شعر | 6 |
3 | زیبایی شناسی | 6 |
4 | نقد و تحلیل نظم و نثر | 4 |
جمع | 20 |
بارم بندی درس زبان انگلیسی 2 پايه يازدهم تجربی :
ردیف | موضوع | نمره |
1 | speaking | 4 |
2 | listening | 4 |
3 | reading | 4 |
4 | writing | 4 |
5 | grammar | 2 |
6 | vocabulary | 2 |
جمع | 20 |
بارم بندی دروس تخصصی امتحانات یازدهم تجربی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱
همونطور که میدونین، سال یازدهم و امتحانات اون، به اندازه امتحانات نهایی سال دوازدهم مهمه و دانش آموزا باید تمام تلاش خودشون رو برای گرفتن بالاترین نمرات در این امتحانات، استفاده کنن. در این قسمت، ادامه بارم بندی دروس پایه یازدهم تجربی رو برای دانش آموزان قرار دادیم.
بارم بندی درس ریاضیات 2 پايه يازدهم تجربی :
شماره فصل | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور/دی |
1 | 6 | 2 | 2.5 |
2 | 6 | 2.5 | 3 |
3 | 6 | 2.5 | 3 |
4 | 2 | 3 | 3 |
5 | 3.5 | 3.5 | |
6 | 3.5 | 3 | |
7 | 3 | 2 | |
جمع | 20 | 20 | 20 |
بارم بندی درس جغرافیا 2 پايه يازدهم تجربی :
شماره درس | پایانی نوبت اول | پایانی نوبت دوم ، شهریور |
1 | 2 | 5 |
2 | 2 | |
3 | 4 | |
4 | 4 | |
5 | 4 | |
6 | 4 | |
7 | 3 | |
8 | 3 | |
9 | 3 | |
10 | 3 | |
11 | 3 | |
جمع | 20 | 20 |
بارم بندی درس شیمی 2 پايه يازدهم تجربی :
اولین چیزی که برای مطالعه درس شیمی باید بدونین اینه که همه مطالب این درس مثل هم نیست ! بعضی از مطالب درس شیمی حفظی هستن و بعضی از مطالب حل مسئله ! پس بهتره با بهترین روش مطالعه درس شیمی آشنا باشین.
فصل | نوبت اول | نوبت دوم |
اول | 15 | 5 |
دوم تا ص 63 | 5 | 2 |
از ص 63 تا آخر | 7 | |
سوم | 6 | |
جمع | 20 | 20 |
برای آزمون شهریور و دی ماه در صورتی كه آزمون پایان سال به صورت نهایی برگزار شود. ارزشیابی آن به شرح زیر میباشد:
فصل | نمره |
اول | 7/5 |
دوم | 7/5 |
سوم | 5 |
مجموع | 2٠ |
نمرات هر فصل می تواند نیم نمره نسبت به بارم پیشنهادی فوق تغییر كند
بارم بندی درس زیست شناسی 2 پايه يازدهم تجربی :
ارزشیابی پایانی به صورت كتبی انجام میشود. بارمبندی فصلها برای نوبت اول، نوبت دوم، شهریور، دیماه و نیز در صورتیكه آزمون پایان سال تحصیلی، نهایی باشد، مطابق جدول زیر پیشنهاد میشود.
توجه!
طرح پرسش از بیشتر بدانید، واژهشناسی، پاورقیها و پیوستهای آخر كتاب در همه آزمونها ممنوع است.
در طراحی پرسش، انتظارات عملكردی مانند طراحی آزمایش، تجزیه و تحلیل دادهها، رسم و تفسیر نمودارها مورد توجه قرار گیرد.
در صورت برگزاری آزمون پایانی بهصورت نهایی، بارمبندی شهریور و دیماه ملاك ارزشیابی است.
شماره فصل و عنوان | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور و دیماه |
1ـ تنظیم عصبی | 2 | 1 | 4 |
2ـ حواس | 2 | 1 | 4 |
3ـ دستگاه حركتی | 2 | 1 | 3/5 |
4ـ تنظیم شیمیایی | 1/5 | 1 | 2/5 |
5ـ ایمنی | 2 | 1 | 4 |
فعالیتها | 2 | ـ | ـ |
6ـ تقسیم یاخته | ـ | 2 | 3 |
7ـ تولید مثل | ـ | 2/5 | 4 |
8ـ تولید مثل نهاندانگان | ـ | 2 | 3 |
9ـ پاسخ گیاهان به محركها | ـ | 2 | 3 |
فعالیتها | ـ | 2 | 2 |
جمع | 20نمره | 20نمره | 20 نمره |
بارم بندي درس انسان و محيط زيست پايه يازدهم تجربی :
شماره درس | نوبت اول دی ماه | نمره | نوبت دوم دی ماه | نمره |
1 | 5 | 20 | 1.25 | 5 |
2 | 5 | 1.25 | ||
3 | 5 | 1.25 | ||
4 | 5 | 1.25 | ||
5 | 5 | 15 | ||
6 | 5 | |||
7 | 5 | |||
جمع | 20 | 20 | 20 | 20 |
بارم بندی درس زمین شناسی پايه يازدهم تجربی :
شماره فصل | پایانی نوبت اول | پایانی نوبت دوم | شهریور |
1 | 6 | 1.5 | 3 |
2 | 7 | 1.5 | 3.5 |
3 | 7 | 2 | 3.5 |
4 | 4 | 2.5 | |
5 | 4 | 2.5 | |
6 | 4 | 3.5 | |
7 | 3 | 1.5 | |
جمع | 20 | 20 | 20 |
بارم بندی درس فیزیک 2 پايه يازدهم تجربی :
اولین چیزی که باید بدونین اینه که درس فیزیک جزو درساییه که یک پیچش کوچیک حتی در یک سوال مشابه و یا تکراری، کل فرایند حل مسئله و فرمولا رو عوض می کنه.
شماره فصل | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور ، دی ، بزرگسال | |||
محتوای نظری | فعالیت و آزمایش | محتوای نظری | فعالیت و آزمایش | محتوای نظری | فعالیت و آزمایش | |
اول | 11.5 | 2.5 | 4.5 | 0.5 | 5.75 | 1.5 |
دوم تا ص 53 | 5 | 1 | 1.5 | 0.5 | 4.25 | 0.75 |
فصل دوم از ص 53 تا آخر | 2 | 0.5 | ||||
سوم | 8.5 | 2 | 6.5 | 1.25 | ||
جمع | 16.5 | 3.5 | 16.5 | 3.5 | 16.5 | 3.5 |
20 | 20 | 20 |