مرور فصل ریاضی چهارم صفحه ۱۱۶ ، ریاضی چهارم صفحه ۱۱۶ با جواب کامل ، تمرین صفحه ی ۱۱۶ ریاضی چهارم ، پاسخ صفحه ی ۱۱۷ ریاضی چهارم فرهنگ نوشتن ، حل ریاضی کلاس چهارم صفحه ۱۱۷ ، عکس صفحه ی ۱۱۶ ریاضی چهارم ، آموزش صفحه ی ۱۱۶ ریاضی چهارم ، توضیح صفحه ۱۱۷ ریاضی چهارم
پاسخ فرهنگ نوشتن صفحه ۱۱۶ ریاضی چهارم مرور فصل پنجم
۱- ۱۴ تا ۱/۷ می شود ۲ واحد. چگونه ۱۴ تا ۱/۷ را حساب می کنید تا به عدد ۲ برسید؟ توضیح دهید.
۱۴ تا یک هفتم یعنی ۱۴ بار کسر یک هفتم با خودش جمع شود یا اینکه ۱۴ را در یک هفتم ضرب کنیم که می شود چهارده هفتم و وقتی ساده شود می شود ۲ واحد کامل، یا می توانیم بگوییم هر ۷ تا یک هفتم یک واحد کامل است، حالا در ۱۴ می توانیم ۲ بستهی هفت تایی از یک هفتم ها را جدا کنیم پس می شود ۲ واحد کامل.
۲- چگونه دو عدد ۰/۷ و ۰/۸ را مقایسه می کنید؟ توضیح دهید.
می توانیم روی شکل یا محور نشان دهیم، همچنین می توان گفت ۰/۷ یعنی ۷ تا یک دهم و ۰/۸ یعنی ۸ تا یک دهم پس ۰/۸ از ۰/۷ بزرگ تر است.
۳- چگونه اختلاف دو عدد ۱/۷ و ۰/۸ را پیدا می کنید؟ توضیح دهید.
۱/۷ یعنی ۱۷ تا یک دهم و ۰/۸ یعنی ۸ تا یک دهم، اگر آنها را از هم کم کنیم ۹ تا یک دهم می ماند. پس جواب ۰/۹ است.
جواب تمرین صفحه ۱۱۶ ریاضی چهارم
۱- ۳ قرص نان داریم. می خواهیم آنها را بین ۴ نفر به طور مساوی تقسیم کنیم. با رسم شکل مشخص کنید به هر نفر چقدر نان می رسد.
۲- کدام شکلها ۰/۳ را نشان می دهد؟
۳- با توجه به واحد داده شده مشخص کنید هر شکل چه عددی را نشان می دهد.
۴- برای مقایسهی دو عدد ۱/۸ و ۲ چهار دانش آموز راه حل های خود را توضیح دادهاند. جاهای خالی را پر کنید.
حل تمرینات مرور فصل صفحه ۱۱۷ ریاضی چهارم
۵- جاهای خالی را پر کنید.
۳/۶ برابر است با ۳ به علاوه ۰/۶
۳/۶ برابر است با ۳۶ تا ۰/۱
۳/۶ برابر است با ۳ و ۶ تا ۰/۱
۳/۶ برابر است با ۳۶ تا ۰/۱
۶- حاصل جمع و تفریقها را به طور ذهنی حساب کنید.
۲/۹ = ۰/۹ + ۲
۲ = ۰/۶ + ۱/۴
۱/۴ = ۰/۴ – ۱/۸
۱/۵ = ۰/۷ + ۰/۸
۷- در ماشین حسابها به جای علامت / از کلید «.» استفاده می شود. هریک از عددهای زیر را به فارسی بنویسید.
۲/۳ = 2.3
۵/۷ = 5.7
۸/۹ = 8.9
۴/۱ = 4.1
۰.۶ = 0.6
۲.۵ = 2/5
۸- حاصل عبارت های زیر را با ماشین حساب به دست آورید.
۱۳/۹ = ۱/۱ + ۷/۹ + ۳/۵ – ۸/۴
۴۹/۹ = ۱۰/۵ + ۱۳/۹ + ۲/۸ + ۴۳/۷
۹- عددهای زیر را به صورت اعشاری بنویسید.
۱۰- یک تخته، مثل شکل رو به رو، در حیاط مدرسه روی دیوار قرار دارد. دانش آموزان دست خود را خیس می کنند و درحال پریدن، آن را به تخته می زنند. جای دست آنها روی تخته دیده می شود. چه کسی بیشترین پرش را داشته است؟ ۲متر علی چقدر باید بیشتر بپرد تا دستش به خط ۲ متر برسد؟