• صفحه نخست
  • تماس با ما
  • ورود
  • ثبت نام
چهارشنبه 21 خرداد 1404
کمک درسی
  • تماس با ما
  • فروشگاه
  • خبر جدید
  • استخدام
  • منابع آزمون استخدامی
  • کنکور
  • اول ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم
  • پنجم
  • ششم
  • هفتم
  • هشتم
  • نهم
  • دهم
  • یازدهم
  • دوازدهم
  • تماس با ما
  • فروشگاه
  • خبر جدید
  • استخدام
  • منابع آزمون استخدامی
  • کنکور
  • اول ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم
  • پنجم
  • ششم
  • هفتم
  • هشتم
  • نهم
  • دهم
  • یازدهم
  • دوازدهم
کمک درسی

خانه » پایه ششم » تدریس درس اول ریاضی ششم دبستان

تدریس درس اول ریاضی ششم دبستان

توسط استاد
8 مهر 1401
0
5/5 - (3 امتیاز)

تدریس درس اول ریاضی ششم دبستان ،  تدریس درس اول ریاضی ششم الگوهای عددی ، فیلم تدریس درس اول ریاضی ششم زهرا حیدری ، آموزش درس اول ریاضی پایه ششم ابتدایی

فهرست محتوا
  1. تدریس درس اول ریاضی ششم دبستان
    1. طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی درس الگوهای عددی و زوج و فرد
    2. فیلم تدریس درس اول ریاضی ششم زهرا حیدری
    3. آموزش و حل صفحه 3 ریاضی ششم ابتدایی ( آموزگار زهرا حیدری )
  2. درسنامه آموزشی فصل اول ریاضی کلاس ششم | درس 1: الگوهای عددی با پاسخ
    1. مطالب مرتبط

تدریس درس اول ریاضی ششم دبستان

عدد نویسی و مقایسه اعداد جزو مباحث پایه ای ریاضی دبستان می باشد که در این به خوبی توضیح داده می شود.بخش پذیری نیز بررسی می شود.

طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی درس الگوهای عددی و زوج و فرد

نام کتاب درسی: ریاضی  مقطع تحصیلی : ششم    موضوع درس : الگوهای عددی و زوج و فرد

اهداف :

آشنایی دانش آموز با الگوهای عددی و اعداد زوج و فرد.

۱-دانش‌آموز بتواند رابطه‌ی بین شماره جمله و تعداد عناصر هر جمله را بیان کند.

۲-دانش‌آموز از طریق الگو با اعداد زوج و فرد آشنا شود.

۳- دانش‌آموز بتواند قاعده یا رابطه‌ی کشف شده در الگو را با عبارات فارسی و یا نماد ریاضی مثل مربع،دایره،مثلث و… بیان کند.

۴- دانش‌آموز با ویژگی‌های محاسبات اعداد زوج و فرد آشنا شود.

۱-دانش‌آموز بتواند چند الگو که فقط شامل اعداد فرد یا فقط اعداد زوج باشد را تهیه کند.

۲-دانش‌آموز بتواند یک الگوی با قاعده را طراحی کند و چند جمله‌ی تصادفی آن را پیدا کند.

۳- دانش‌آموز بتواند پس از طراحی الگو روابط جمله‌های آن را به زبان فارسی بیان کند و با استفاده از نماد ریاضی آن رابطه را نشان دهد.

فیلم تدریس درس اول ریاضی ششم زهرا حیدری

آموزش و حل صفحه 2 ریاضی ششم ابتدایی ( آموزگار زهرا حیدری )

آموزش و حل صفحه 3 ریاضی ششم ابتدایی ( آموزگار زهرا حیدری )

 

درسنامه آموزشی فصل اول ریاضی کلاس ششم | درس 1: الگوهای عددی با پاسخ


1- جدول زیر نشان دهنده‌ی تعداد دوچرخه‌ها و تعداد چرخ‌های مورد نیاز برای تولید آنها در یک کارخانه‌ی دوچرخه سازی است. جدول را کامل کنید و به سؤالات پاسخ دهید.

– برای تولید 10 عدد دوچرخه به چند عدد چرخ نیاز است؟ 5×2=10

– 28 عدد چرخ برای تولید چند عدد دوچرخه مورد نیاز است؟ 14 تا زیرا 14×2=28

– آیا امکان دارد برای تولید تعدادی دوچرخه 19 عدد چرخ مورد نیاز باشد؟ چرا؟
خیر زیرا اگر دو تا دو تا بشماریم به عدد 19 نمی‌رسیم؛ در واقع عدد 19 را نمی‌توان به صورت ضرب یک عدد طبیعی در 2 نوشت.

چه رابطه‌ای بین تعداد چرخ‌ها و تعداد دوچرخه‌ها وجود دارد؟

2 × تعداد دوچرخه‌ها = تعداد چرخ‌ها

اگر تعداد دوچرخه‌ها را با ◻ و تعداد چرخ‌ها را با ◯ نمایش دهید، رابطه‌ی بالا را چگونه می‌توان نوشت؟

2 × ◻ = ◯

به عددهای …, , , 2,4,6,8,10 اعداد زوج می‌گویند.

2- با توجّه به الگوی زیر، شکل پنجم را رسم و جدول را کامل کنید.

شکل (1)

شکل (2)

شکل (3)

شکل (4)

شکل (5)

9 … 4 3 2 1 شماره‌ی شکل
17 7 5 3 1 تعداد مربّع‌ها
(9×2)−1 (4×2)−1 (3×2)−1 (2×2)−1 (1×2)−1 رابطه‌ی بین تعداد مربّع‌ها و شماره‌ی شکل‌ها

– چندمین شکل با 23 مربّع ساخته می‌شود؟ دوازدهمین شکل زیرا 12×2−1=23

آیا شکلی با 28 مربّع ساخته می‌شود؟ چرا؟
خیر زیرا عددی که یک واحد کمتر از آن 28 شود، 29 است و 29 را نمی‌توان به صورت ضرب یک عدد طبیعی در عدد 2 نوشت.

با توجّه به الگوی بالا، رابطه‌ی روبه‌رو را کامل کنید.

1 – ( 2 × شماره‌ی شکل) = تعداد مربع‌ها

– در رابطه‌ی بالا به جای تعداد مربّع‌ها، ◻ و به جای شماره‌ی شکل، ◯ قرار دهید و رابطه را بنویسید.

1 – ( 2 × ◯) = ◻

به عددهای …, , , 1,3,5,7,9,11 اعداد فرد می‌گویند.

1- معلّم از دانش آموزان خواست با رسم الگویی، اعداد زوج را نشان دهند. الگوی چند دانش آموز را در زیر می‌بینید. شکل بعدی هر الگو را رسم کنید.

محمّد:

شکل (1)

شکل (2)

شکل (3)

شکل (4)

شکل (5)

تعداد چوب کبریت‌ها در الگوی بالا برابر اعداد زوج است.

علی:

ربات در هر بار پرش روی محور، دو واحد به جلو می‌رود.

حسین:

شکل (1)

شکل (2)

شکل (3)

شکل (4)

شکل (5)

تعداد دایره‌ها در الگوی بالا برابر اعداد زوج است.

شما نیز الگویی رسم کنید و الگوی خود را با الگوی هم کلاسی‌هایتان مقایسه کنید.

2- فاطمه و زهرا الگوهای زیر را برای نمایش اعداد فرد رسم کردند. شکل خواسته شده از هر الگو را رسم کنید.
فاطمه:

شکل (1)

شکل (2)

شکل (3)

شکل (4)

شکل (5)

زهرا:

شکل (1)

شکل (2)

شکل (3)

شکل (4)

شکل (5)

شما نیز الگویی رسم کنید و الگوی خود را با الگوی هم کلاسی‌هایتان مقایسه کنید.

3- در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های اعداد زوج و فرد با هم کلاسی‌هایتان بحث و گفت وگو کنید.
شباھت:
– ھم اعداد زوج و ھم اعداد فرد، دو تا دو تا زیاد می‌شوند.
– تعداد اعداد فرد و تعداد اعداد زوج بی شمار است.
تفاوت:
– رقم یکان اعداد زوج، زوج است ولی رقم یکان اعداد فرد، فرد است.
– اعداد زوج را می‌توان دو تا دو تا بسته‌بندی کرد ولی اعداد فرد را نمی‌توان دو تا دو تا دسته‌بندی کرد.
هیچ عدد مشترکی بین آنها وجود ندارد.

1- در شکل زیر مسیر انتخاب شده توسّط دو دانش آموز را مشاهده می‌کنید.

الف) پس از انتخاب یک مسیر، تعداد توپ‌های داخل تونل‌ها را با هم جمع کنید.

– آیا هم کلاسی دارید که یک مسیر از «تونل‌های زوج و فرد» را انتخاب کرده باشد و تعداد توپ‌هایش زوج باشد؟ خیر
– در چه صورتی مجموع توپ‌های مسیر انتخاب شده، زوج و در چه صورتی فرد است؟
اگر ھر دو تونل زوج یا ھر دو تونل فرد باشند، عدد حاصل زوج است ولی اگر یک تونل فرد و یک تونل زوج باشد، مجموع اعداد فرد است.

ب) جملات زیر را کامل کنید.
– حاصل جمع دو عدد زوج، عددی زوج است.
– حاصل جمع دو عدد فرد، عددی فرد است.
– حاصل جمع دو عدد که یکی از آنها زوج و دیگری فرد است، فرد است.

پ) با توجّه به شکل بالا، به کمک معلّم و هم کلاسی‌هایتان بازی جدیدی طرّاحی کنید و در کلاس انجام دهید.

2- الگوی زیر از چوب کبریت‌ها تشکیل شده است. جاهای خالی را پر کنید.

شکل (1)

3 : تعداد چوب کبریت‌ها
1×3 : رابطه‌ی بین تعداد چوب کبریت‌ها و شماره‌ی شکل‌ها

شکل (2)

6 : تعداد چوب کبریت‌ها
2×3 : رابطه‌ی بین تعداد چوب کبریت‌ها و شماره‌ی شکل‌ها

شکل (3)

9 : تعداد چوب کبریت‌ها
3×3 : رابطه‌ی بین تعداد چوب کبریت‌ها و شماره‌ی شکل‌ها

شکل (4)

12 : تعداد چوب کبریت‌ها
4×3 : رابطه‌ی بین تعداد چوب کبریت‌ها و شماره‌ی شکل‌ها

با توجّه به الگوی صفحه‌ی قبل جاهای خالی را پر کنید.

3 × شماره‌ی شکل = تعداد چوب کبریت‌ها
3 × ◯ = ◻

آیا تعداد چوب کبریت‌ها و شماره‌ی شکل‌ها با یکدیگر متناسب‌اند؟ چرا؟
بله زیرا در هر شکل، تعداد چوب کبریت‌ها 3 برابر شماره‌ی شکل است.

به عددهای …, 3,6,9,12,15,18 مضرب‌های عدد 3 می‌گویند.

– توضیح دهید که مضرب‌های عدد 3 چگونه به دست می‌آیند. عدد 3 را به ترتیب در اعداد طبیعی یعنی 4 ،3 ،2 ،1 و …. ضرب می‌کنیم.
–  چند مضرب دیگر 3 را بنویسید. 30 – 29 – 21 – 15

1- در صف بوفه‌ی مدرسه، رضا نفر چهارم است. اگر تعداد افراد داخل صف عددی زوج و کمتر از 20 باشد، چند نفر می‌توانند پس از رضا در صف باشند؟ (سه جواب مختلف بنویسید) روش خود را توضیح دهید.

18 16 14 12 10 8 6 4 تعداد افراد داخل صف
14 12 10 8 6 4 2 0 تعداد افراد بعد از رضا

2- با کامل کردن الگوی عددی زیر، مضرب‌های 5 را بنویسید.

1×5↓5,2×5↓10,3×5↓15,4×5↓20,5×5↓25,6×5↓30

– نهمین مضرب 5، چه عددی است؟ 9×5=45
– 55 چندمین مضرب 5 است؟ مضرب یازدهم زیرا 11×5=55

به عددهای …, 5,10,15,20,25 مضرب‌های عدد 5 می‌گویند.

مضرب‌های 5 را تا 100 بنویسید.

100 – 95 – 90 – 85 – 80 – 75 – 70 – 65 – 60 – 55 – 50 – 45 – 40 – 35 – 30 – 25 – 20 – 15 – 10 – 5

3- عددی کوچک‌تر از 10 انتخاب کنید و مضرب‌های آن را بنویسید.

1×7↓7,2×7↓14,3×7↓21,4×7↓28,5×7↓35,6×7↓42

1- در جدول مقابل، خانه‌های اعداد زوج را رنگ کنید.

– خانه‌هایی که رنگ نشدند چه اعدادی را نشان می‌دهند؟ اعداد فرد
– رقم یکان اعداد زوج، چه رقم‌هایی هستند؟ 8  6  4  2  0
– آیا رقم دهگان اعداد زوج، همیشه زوج است؟ خیر مانند 52 که رقم دهگان فرد است.
– آیا رقم دهگان اعداد فرد، همیشه فرد است؟ خیر مانند 45 که رقم دهگان آن زوج است.
– چگونه می‌توان زوج یا فرد بودن یک عدد را مشخّص کرد؟ اگر رقم یکان زوج باشد، عدد زوج و اگر رقم یکان فرد باشد، عدد فرد است.

2- در جدولی مانند جدول سؤال 1، اعداد 1 تا 100 را بنویسید و مضرب‌های 3 و 5 را با رنگ کردن مشخّص کنید.
سؤالی را در مورد این جدول طرح کنید و از دوستانتان بخواهید به آن پاسخ دهند.

3- با توجّه به الگوی زیر، شکل چهارم الگو را رسم و جدول را کامل کنید.

شکل (1)

شکل (2)

شکل (3)

شکل (4)

6 5 4 3 2 1 شماره‌ی شکل
20 17 14 11 8 5 تعداد مربّع‌ها
(6×3)+2 (5×3)+2 (4×3)+2 (3×3)+2 (2×3)+2 (1×3)+2 رابطه‌ی بین تعداد مربّع‌ها و شماره‌ی شکل‌ها

– چه رابطه‌ای بین تعداد مربعّ‌ها و شماره‌ی شکل‌ها وجود دارد؟ پاسخ خود را با پاسخ هم کلاسی‌هایتان مقایسه کنید.

2 + (3 × شماره‌ی شکل) – تعداد مربع

– رابطه‌ی خود را با قرار دادن ◻ به جای تعداد مربّع‌ها ◯ و به جای شماره‌ی شکل‌ها بنویسید.

4- با توجّه به الگوی زیر، شکل چهارم الگو با چند مکعّب ساخته می‌شود؟

2 + (3 × ◯) – ◻

در هر شکل، به تعداد شماره‌ی شکل ردیف سه تایی داریم به علاوه‌ی یکی هم تکی داریم. بنابراین در شکل چهارم، 4 ردیف 3 تایی به علاوه‌ی یکی هم تکی داریم؛ یعنی 13 تا

شکل (1)

(1×3)+1=4

شکل (2)

(2×3)+1=7

شکل (3)

(3×3)+1=10

شکل (4)

(4×3)+1=13

– شکل چندم با 25 مکعّب ساخته می‌شود؟ شکل هشتم زیرا (8×3)+1=25
– رابطه‌ی بین تعداد مکعّب‌ها و شماره‌ی شکل‌ها را بنویسید.

1+ (3 × شماره‌ی شکل) – تعداد مربع

5- فاطمه در صف 31 نفره‌ی مدرسه، نفر وسط است. درستی یا نادرستی هر یک از جملات زیر را با ذکر دلیل مشخّص کنید.
فاطمه نفر وسط هست بنابراین از 30 نفر دیگر، 15 نفر قبل از او و 15 نفر بعد از او هستند. چون 15 نفر قبل از فاطمه هست پس خودش نفر شانزدهم است.

– فاطمه نفر پانزدهم صف است. نادرست
– 15 نفر قبل از فاطمه و 15 نفر بعد از فاطمه در صف هستند. درست
– 15 نفر قبل از فاطمه و 16 نفر بعد از فاطمه در صف هستند. نادرست
– فاطمه نفر شانزدهم صف هست. درست

6- به سؤالات زیر پاسخ دهید.

– 12 مضرب چه اعدادی می‌تواند باشد؟ 12 ، 6 ، 4 ، 3 ، 2 ، 1
– 15 مضرب چه اعدادی می‌تواند باشد؟ 15 ، 5 ، 3 ، 1

نکته: هر عددی هم مضرب خودش هست و هم مضرب یک هست.

مطالب مرتبط

  1. تمرین صفحه 27 ریاضی پایه ششم با جواب
  2. ریاضی ششم صفحه 25 و 26 با جواب (فعالیت و کاردرکلاس)
  3. فرمول مساحت استوانه کلاس ششم
  4. ریاضی ششم صفحه ۱۲۸ و ۱۲۹ با جواب
  5. ریاضی ششم صفحه ۱۳۲ و ۱۳۳ و ۱۳۴ و ۱۳۵ با جواب
  6. تمرین صفحه 35 ریاضی ششم
  7. جمع و تفریق و ضرب و تقسیم کسرها با رسم شکل
  8. درسنامه فصل چهار ریاضی ششم (دانلود جزوه pdf)
  9. درسنامه فصل 5 ریاضی ششم (دانلود جزوه pdf)
  10. فرمول الگوی اعداد مثلثی (فرمول اعداد مثلثی)
پست قبلی

تدریس درس دوم مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

پست‌ بعدی

جواب فعالیت درس دوم مطالعات هشتم

مرتبط پست ها

پایه ششم

نسبت دو زاویه متمم ۲ به ۳ است هر کدام چند درجه است

23 فروردین 1404
پایه ششم

مقسوم و مقسوم علیه را در یک تقسیم 5 برابر می کنیم، خارج قسمت و باقی مانده؟

30 آبان 1403
پایه ششم

زینب ۷۳۰۰ تومان پول داشت او با سه پنجم پولش یک کتاب ریاضی خرید پول کتاب زینب چند تومان بوده است

29 آبان 1403
پایه ششم

محمد ربع پولش را کتاب و نصف بقیه را دفتر خرید و ۶۰۰۰ تومان برایش باقی ماند او در ابتدا چقدر پول داشت

29 آبان 1403
نمونه سوال ریاضی ششم فصل اول
پایه ششم

نمونه سوال ریاضی ششم فصل اول با جواب pdf

2 آبان 1403
سوم ابتدایی

تفاوت خط تقارن و قطر چیست

15 بهمن 1401
پست‌ بعدی

جواب فعالیت درس دوم مطالعات هشتم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در فروشگاه

جستجو در مطالب آموزشی

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

سبد خرید

محصولات

  • جزوه جغرافیا دوازدهم انسانی ویژه شب امتحان نهایی ۱۴۰۴ تومان9,900
  • سوالات طبقه بندی شده نهایی شیمی دوازدهم به تفکیک فصل از 97 تا 1403 تومان29,000
  • سوالات نهایی علوم فنون دوازدهم انسانی (جزوه شب امتحان) سوالات نهایی علوم فنون دوازدهم انسانی (جزوه شب امتحان) تومان19,000
  • سوالات نهایی زیست دوازدهم به تفکیک فصل سوالات نهایی زیست دوازدهم به تفکیک فصل از 98 تا 1403 تومان19,000
  • Placeholder حل نمونه سوال علوم نهم نوبت دوم تومان15,000

آخرین مطالب

  • سوالات نهایی شیمی دوازدهم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی جغرافیا دوازدهم انسانی ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم کرمانشاه نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات عربی نهم البرز نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم شهرستانهای تهران نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم مازندران نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم همدان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم مرکزی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم اصفهان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم تهران نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم اردبیل نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم گلستان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم قزوین نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم سمنان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم خراسان جنوبی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم خراسان شمالی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم آذربایجان شرقی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی علوم فنون دوازدهم انسانی خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی گسسته دوازدهم خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات عربی نهم سمنان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات دینی نهم زنجان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم خراسان شمالی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم فارس نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم گیلان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم قم نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم لرستان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی شیمی یازدهم خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی جامعه شناسی یازدهم خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم آذربایجان غربی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات دینی نهم قزوین نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات دینی نهم مازندران نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات قرآن نهم گلستان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات قرآن نهم لرستان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات عربی نهم خراسان جنوبی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات عربی نهم کرمانشاه نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات عربی نهم شهرستان های تهران نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم اردبیل نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم همدان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم مرکزی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم تهران نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم اصفهان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی ریاضی و آمار دوازدهم انسانی خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی زیست دوازدهم خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات نهایی فیزیک یازدهم خرداد ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم سمنان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم البرز نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات آمادگی دفاعی نهم خراسان رضوی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم فارس نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم خراسان جنوبی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم خراسان شمالی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم کرمانشاه نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم قزوین نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم همدان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم قم نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم مرکزی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات مطالعات نهم آذربایجان شرقی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم گیلان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم آذربایجان غربی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم لرستان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب
  • سوالات زبان نهم خراسان رضوی نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب

درباره ما

سایت (کمک درسی) محلی برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان می باشد.
نمونه سوال امتحانی ، آزمون آنلاین ، کلاس آنلاین ، درسنامه آموزشی ، مدرسه یاب و معلم خصوصی برای تمام پایه ها (از اول ابتدایی تا کنکور) .

تماس با ما

بقیه دانش آموزان می خوانند

چهارم ابتدایی

جواب فعالیت های درس 3 علوم چهارم ابتدایی

24 دی 1400
چهارم ابتدایی

اندازه یک سلول چقدر است کلاس چهارم

1 بهمن 1401
پنجم ابتدایی

جمع و تفریق عددهای مرکب صفحه 10 ریاضی پنجم

7 دی 1401
پایه یازدهم

جواب پرسش های نمونه درس هفتم تاریخ یازدهم تجربی

24 دی 1403
پایه هشتم

ریاضی هشتم صفحه ۹۱ با جواب تمرین

30 بهمن 1402
چهارم ابتدایی

سوالات اجتماعی چهارم درس ۱۴ با جواب

11 دی 1401
کنکور

دفترچه انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

21 مرداد 1401
پایه نهم

نمونه سوالات ریاضی نهم فصل سوم

10 آذر 1401
پنجم ابتدایی

جواب درس پنجم فارسی پنجم ابتدایی ( چنار و کدوبن)

26 بهمن 1400
پایه دهم

حل تمرین صفحه ۲۱ و ۲۲ ریاضی دهم انسانی

7 آبان 1401
پایه هفتم

سوالات درس 13 مطالعات هفتم با جواب

9 اسفند 1400
پایه نهم

سوالات زبان نهم اصفهان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب

19 خرداد 1404
پایه نهم

سوالات عربی نهم لرستان نوبت دوم ۱۴۰۴ با جواب

13 خرداد 1404
پایه هشتم

جواب فصل 7 علوم هشتم

14 دی 1400

© 2022 کلاس نوین - تمامی حقوق مادی و معنوی برای classnovin.ir محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟ ثبت نام

ایجاد حساب جدید!

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

همه فیلدها الزامی است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
  • ورود
  • ثبت نام
  • سبد خريد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • تماس با ما
  • فروشگاه
  • خبر جدید
  • استخدام
  • منابع آزمون استخدامی
  • کنکور
  • اول ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم
  • پنجم
  • ششم
  • هفتم
  • هشتم
  • نهم
  • دهم
  • یازدهم
  • دوازدهم